Aerobik Szczecin

Nowy rok to czas, w którym wielu z nas decyduje się na kolejne noworoczne postanowienia. Poza rzucaniem palenia, planowaniem wakacji i oszczędzaniem, najczęstszym postanowieniem jest zadbać o swoje zdrowie i zrzucić zbędne, zwłaszcza poświąteczne kilogramy.

Jeżeli jak co roku planujecie chodzić regularnie na basen, siłownię lub aerobik i poza wykupieniem karnetu i kilkoma wizytami nic więcej z tego nie wychodzi, to witajcie w klubie. Noworoczne postanowienia to takie odkładanie rzeczy na później i ucieczka przed samym sobą. Większości z nas nie udaje się dotrzymać postanowień lub nawet ich rozpocząć. Czego zatem trzeba, aby wreszcie wziąć się za siebie i zaciągnąć się na siłownię lub aerobik? Może diagnozy lekarskiej? Nie tym się raczej mało kto przejmuje – na coś przecież trzeba umrzeć. Może tępego bólu w klatce piersiowej? – wtedy raczej ćwiczenia nie są wskazane, raczej trzeba wzywać pogotowie.

Najlepiej przejrzeć się w lustrze, albo popatrzeć na swoje zdjęcia z przed paru lat – może niektórych to otrzeźwi. Ruch jest nam potrzebny. Kiedyś, nasi pra pra pra dziadkowie musieli biegać po lesie za zwierzyną, przytargać kilka ton drewna. Ludzie wykonywali znacznie więcej czynności będąc w ruchu, a otyłość nie była uznawana za chorobę cywilizacyjną. Dziś, gdy klikanie myszką lub suwanie palcem po tablecie jest jedyną naszą aktywnością przez osiem lub niekiedy więcej godzin brak ruchu może bardzo niekorzystnie odbić się na naszym zdrowiu.

Współczesna kuchnia i sposoby odżywiania się również nie pomagają nam w utrzymaniu szczupłej sylwetki. Dookoła same cukry i puste kalorie. Zapychamy się kebabami i batonami, bo na przygotowanie „normalnego” posiłku nie mamy czasu. Skoro więc odżywiamy się nie najlepiej, warto wraz z rozpoczęciem ćwiczeń powoli zmieniać swoją dietę i zwalczać złe nawyki żywieniowe. Wówczas efekty chodzenia na aerobik lub siłownię będą lepsze i przyjdą szybciej.

Co więc zrobić, aby zadbać o siebie zanim będzie za późno? Jeżeli masz ulubione spodnie, w które już się nie mieścisz – możesz zacząć ćwiczyć. Siłownia, aerobik lub coś jeszcze innego. Możliwości jest całe mnóstwo – wystarczy się tylko trochę rozejrzeć. Kobiety najczęściej wybierają aerobik szczecin, panowie zaś siłownię. Nie jest to oczywiście regułą, bo coraz częściej panom zdarza się bywać na treningach fitness. Poza tradycyjnym aerobikiem, można trochę urozmaicić sobie ćwiczenia i od czasu do czasu wybrać się na aqua aerobik. Ćwiczenia fitness w wodzie, dają poza doskonałymi rezultatami, także sporo frajdy – warto spróbować.

Niektórzy pewnie pokręca nosem że chodzenia na siłownię, aerobik Szczecin lub basen jest kłopotliwe, bo trzeba dojechać, nie ma gdzie zaparkować itd. itd. Bzdura, najlepsze kluby fitness są zazwyczaj zlokalizowane w centrum miasta, dysponują parkingami i są dobrze skomunikowane. Wystarczy trochę się rozejrzeć i bez problemu znajdziemy miejsce, którym można z powodzeniem zacząć ćwiczyć. Poza samymi ćwiczeniami, dobry klub fitness powinien dysponować jacuzzi i sauną, dzięki którym możemy się odprężyć i zgubić jeszcze trochę sadełka. Efekty? Z pewnością nie przyjdą od razu. Trzeba być jednocześnie cierpliwym i konsekwentnym. Uwierzcie mi – opłaci się. Zaczniecie lepiej sypiać, lepiej się czuć, odzyskanie dawną energię!

Podczas wysiłku uwalniają się ogromne ilości endorfin – hormonów szczęścia. Z pewnością przy pierwszych treningach stwierdzicie, że nic takiego Wam się nie uwalnia. Niektórzy pewnie powiedzą, że wydziela im się zupełnie przeciwny do szczęścia hormon, ale to normalne. Potrzeba czasu i systematyczności, a aerobik przyniesie Wam sporo radości.